کتاب شدن میشل اوباما

ترجمه: سیمین تاجدینی | نشر آتیسا

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • نویسنده: میشل اوباما
  • مترجم: سیمین تاجدینی
  • قطع / نوع جلد: رقعی / شومیز (نوشته برجسته)
  • تعداد صفحات: 460
  • مناسب برای: تمامی سنین / بزرگسالان
  • ناشر: آتیسا
  • نوع کاغذ / نوع صحافی: تحریر سفید ، چسب گرم
  • شابک 13 رقمی | ISBN-13: 97860052503214
  • کیفیت: عالی
تعداد
نوع
فروشنده فروشنده: دیجی کتاب
آماده ارسال
پیشنهادات شگفت انگیز 💣
ناموجود
498,000
68%
160,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...
فقط {{model.stock}} عدد مانده است.

کتاب شدن نوشته میشل اوباما در هفته نخست بیش از ۱٫۴ میلیون نسخه در آمریکا و کانادا فروش کرد.این کتاب در روز نخست ارائه به بازار بیش از ۷۰۰ هزار نسخه فروش کرد و این باعث شد به یکی از پرفروش ترین کتاب‌های سال تبدیل شود. در کشور آلمان هم حدود ۲۰۰ هزار نسخه از این کتاب به فروش رسید. همچنین در کشور هلند، ترجمه هلندی کتاب میشل اوباما به یکی از پرفروش ترین کتابهای این کشور تبدیل شد.سرعت فروش کتاب بانوی اول پیشین آمریکا در مقایسه با کتابهایی که دیگر بانوان اول این کشور منتشر کرده بودند، بسیار بالا بود. به عنوان مثال کتاب هیلاری کلینتون با نام «تاریخ زنده» که در سال ۲۰۰۳ منتشر شد، در هفته نخست حدود ۶۰۰ هزار نسخه فروش کرد.این کتاب رکورد پیش‌سفارش کتاب را نیز از آن خود کرد.کتاب داستان زندگی میشل اوباما را شرح می‌دهد که همراه با خانواده‎‌اش در محله‌ای کارگرنشین در شیکاگو زندگی می‌کرد و بعداً به دانشجویی عالی و زنی قدرتمند و مستقل تبدیل شد. اکنون میتوانید این کتاب را با تخفیف از دیجی کتاب خرید نمایید.جهت معرفی کامل کتاب ها به همراه نقد بررسی و بخش هایی از کتاب... به کافه دیجی کتاب مراجعه نمایید.

زندگی در کاخ‌سفید به‌عنوان بانوی اول آمریکا و همسر رئیس‌جمهور آن کشور، زمانی ورای تصور میشل و خانواده‌اش بوده است. او به‌عنوان زن سیاه‌پوست آمریکایی به نمادی از روشنگری و آزادی و قدرت درون برای دیگر زنان سیاه‌پوست تبدیل شده که به تبعیض مبتلا هستند. میشل اوباما می‌گوید:


اگر تنها یک چیز در زندگی آموخته باشم، قدرت استفاده از کلام است. نهایت تلاشم را کردم که حقیقت را بگویم و مسائلی را مطرح کنم که عموم افراد آن‌ها را نادیده می‌گیرند.


در زندگینامه‌ی میشل اوباما در کتاب «شدن»، این‌طور می‌خوانیم که والدین میشل همواره با او و برادرش، کریگ، درباره‌ی هر مسئله‌ی کوچک‌و‌بزرگی همچون بزرگ‌سالان صحبت کرده‌اند؛ از مسائل پیش‌پا‌افتاده‌ی مربوط به نوجوانی (مثل ایرادگرفتن به صبحانه) گرفته تا موضوعات جدی‌تر همچون اعتیاد و مسائل جنسی و نژادپرستی. سپس، به این موضوع اشاره می‌کند که چگونه استراتژی فریزر و ماریان رابینسون در زندگی شخصی میشل تأثیر گذاشته است. آیا بهتر است والدین به تمام سؤالات فرزندانشان صادقانه پاسخ دهند یا از آن‌ها دربرابر رذالت‌های زندگی بزرگ‌سالی محافظت کنند؟

becoming book michelle obama/کتاب شدن میشل اوباما زندگی نامه


خلاصه‌ی کتاب شدن مشل اوباما

میشل اوباما در کتاب «شدن» ما را با سفر زندگی‌اش از کودکی تا پایان زندگی در کاخ‌سفید، در سه بخش اصلی همراه می‌کند: ۱. من شدن؛ ۲. ما شدن؛ ۳. بیشتر شدن. در بخش «من شدن»، میشل اوباما از کودکی‌اش و در بخش «ما شدن» درباره‌ی آشنایی و ازدواجش با باراک اوباما و در قسمت «بیشتر شدن»، از تجربیات و اتفاقات در کاخ‌سفید سخن گفته است. او تمام بخش‌های زندگی‌اش را مرحله‌ای از شدن چیزی می‌داند؛ شدنی که تا انتهای عمر پایانی ندارد و همواره اتفاق می‌افتد. میشل اوباما معتقد است مهندس و وکیل و مادر شدن هیچ‌کدام پایان آرزوهای انسان نیست و در طول مسیر زندگی، همواره در حال تبدیل به چیزی هستیم. او ماهیت زندگی را در شدن می‌بیند.

کتاب «شدن» با داستان‌پردازی مسحورکننده و تأمل عمیق در زندگی، خواننده را درگیر می‌کند و تجربیاتی که میشل در طول زندگی داشته، با صداقت و صمیمیت توصیف می‌کند. میشل اوباما برخلاف گذشته‌اش و جایی که از آن آمده (در همسایگی کسانی که صحبت با سفیدپوستان را نوعی خیانت تلقی می‌کنند)، از نگاه سفیدپوست نزدیک به او، مانند سفیدپوستان و نه سیاه‌پوستان همجوارش صحبت می‌کند. آنچه او را از فرهنگ پایه‌اش جدا می‌کند، پناه‌بردن به کسانی است که بیشتر دوستشان دارد و دنبال‌کردن رؤیاهایی است که جاه‌طلبانه در سر می‌پروراند.

میشل اوباما احساس ارزشمندی که در نوجوانی به‌دست آورده، به‌دلیل تأثیر مدرسه‌ی باامکانات و معلمانش می‌داند. همچنین حمایت گرمی که از خانواده‌اش دریافت کرده، باعث شده بتواند قدم‌های محکمی به‌سمت خواسته‌هایش بردارد. زمانی‌که او تصمیم گرفت مسیر شغلی‌اش را از وکالت به‌سمت خدمت‌رسانی به جامعه و کمک به مردم تغییر دهد، باعث شگفتی افرادی شد که به او نزدیک بودند؛ چون او تصور می‌کرد بعضی نشانه‌ها را نادیده گرفته و آن صدای ضعیف درونی‌اش را به‌خاطر تأیید بلند اطرافیان به‌‌دلیل موفقیت در کار وکالت نشنیده است. پس از آن بود که تلاش کرد مسیر شخصی خودش را پی بگیرد و آن را بسازد.


بخش‌هایی از کتاب شدن نوشته میششل اوباما


داستان شما آن چیزی است که هستید و خواهید بود.

هرچه بیشتر از داستانم گفتم، صدایم با آن هم‌نواتر شد. من داستان خودم را دوست داشتم. داستان شما چیست؟

موفق‌ترین انسان‌هایی که می‌شناسم، آموخته‌اند چطور دربرابر انتقادها و عیب‌جویی‌ها با تکیه بر کسانی که آن‌ها را باور دارند، به‌سوی اهدافشان پیش روند.

من انسانی عادی هستم که خودم را در سفری فوق‌العاده و شگفت‌انگیز پیدا کردم. امیدوارم بیان داستان سفرم مسیر چرایی و تعلقات را برای داستان‌های دیگر و صداهای دیگر بگشاید.

من به‌گونه‌ای بزرگ شدم که اعتمادبه‌نفس داشته باشم و محدودیت‌ها مانع آنچه می‌خواهم باشم، نشود. سرانجام به چیزهایی که می‌خواستم رسیدم. همه‌چیز می‌خواستم. شما چه می‌خواهید؟

آیا به‌اندازه‌ی کافی خوب هستم؟ بله.

آموزش اصلی‌ترین ابزار تغییر در زندگی من و حرکت به‌سمت مقصد بوده است. 


becoming book michelle obama/کتاب شدن میشل اوباما زندگی نامه

درباره‌ی کتاب و نویسنده‌اش

کتاب «شدن» (becoming) شرح‌حال و زندگینامه‌ی میشل اوباما، همسر باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و بانوی اول کاخ‌سفید است که در سال ۲۰۱۸، در ۴۴۸ صفحه به زبان انگلیسی در آمریکا منتشر شد. این کتاب در همان اولین ماه انتشار در فهرست کتاب‌های پرفروش قرار گرفت و به پرفروش‌ترین کتاب سال و جزو پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز و منتخب باشگاه اپرا تبدیل شد. این کتاب در کتابخانه‌ی ملی در دسته‌بندی سرگذشت‌نامه‌ها و موضوعات رؤسای جمهور ایالات متحده و همسران قرار گرفته است. نسخه‌ی انگلیسی و PDF این کتاب را نشر نوین برای دانلود رایگان روی سایت خود قرار داده است. همچنین، نسخه‌ی انگلیسی را از انتشارات جنگل می‌توانید بخرید.

میشل رابینسون اوباما فرزندی از طبقه‌ی کارگر در شیکاگو بود که به دانشگاه پرینستون راه پیدا کرد و سپس، در رشته‌ی حقوق از دانشگاه هاروارد فارغ‌التحصیل شد. این مسیر پیشرفت برای خانواده‌اش خارج از تصور نبود. او که به‌عنوان وکیل مشغول به‌ کار شده بود، در جریان آشنایی و ازدواج با باراک اوباما قرار گرفت و درنهایت، به‌دلیل بلندپروازی‌های همسرش به کاخ‌سفید راه پیدا کرد.

اگرچه انتشار کتاب «شدن» به‌دور از حاشیه و حرف‌و‌حدیث نبوده، میشل اوباما به‌صراحت اعلام کرده است با انتشار این کتاب قصد ندارد برای انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد شود و این کتاب، کتاب سیاسی و در جهت اهداف سیاسی نبوده است.

محصولات مرتبط

نویسنده
میشل اوباما
مترجم
سیمین تاجدینی
قطع / نوع جلد
رقعی / شومیز (نوشته برجسته)
تعداد صفحات
460
مناسب برای
تمامی سنین / بزرگسالان
ناشر
آتیسا
نوع کاغذ / نوع صحافی
تحریر سفید ، چسب گرم
شابک 13 رقمی | ISBN-13
97860052503214
کیفیت
عالی

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...
اشتراک‌گذاری
این کالا را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!