کتاب قدرت عادت

چرایی کار هایی که در زندگی و کسب و کار انجام می دهیم

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • قطع / نوع جلد: رقعی / شومیز
  • تعداد صفحات: 295
  • مناسب برای: تمامی سنین / بزرگسالان
  • کیفیت: عالی
  • ناشر: آتیسا
تعداد
نوع
فروشنده فروشنده: دیجی کتاب

ناموجود
  • {{value}}
کمی صبر کنید...
فقط {{model.stock}} عدد مانده است.

کتاب قدرت عادت | چرایی کار هایی که در زندگی و کسب و کار  انجام می دهیم نوشته چارلز دوهیگ  ترجمه:علیرضا غلامی , انتشارات آتیسا

معرفی قدرت عادت  ( چرایی کار هایی که در زندگی و کسب و کار  انجام می دهیم ) اثر چارلز دوهیگ

کتاب قدرت عادت که در سال 2012 منتشر شد، برای مدت زیادی در لیست پرفروش ترین های روزنامه نیویورک تایمز بود.‏ و از طرفی در لیست تاثیرگذارترین کتاب ها برای مدیران از طرف دانشگاه هاروارد قرار گرفت.‏چارلز داهیگ در کتاب قدرت عادت، تحقیقات علمی و اجتماعی را ترکیب کرده و می نویسد: عادت با الگویی روانشناختی به نام «حلقه عادت» شروع می‌شود که سه فرآیند جداگانه دارد. ابتدا نشانه یا انگیزه(سرنخ) وجود دارد که به مغز شما می گوید وارد مرحله اتوماتیک نسبت به رفتاری خاص شود. بعد از آن، مرحله معمول انجام آن رفتار(روتین) است و مرحله سوم، پاداش است؛ نتیجه و حسی که از انجام آن رفتار برای شخص حاصل می‌شود، و اینگونه حلقه عادت شکل می‌گیرد‏.‏


توصیفاتی از کتاب قدرت عادت

زن جوانی با بدنی ورزیده وارد آزمایشگاه می‌شود. دو سال پیش، او فردی معتاد به الکل و سیگار بود، بسیار چاق بود، از همسرش جدا شده بود، در هیچ شغلی دوام نمی‌آورد و بدهی زیادی هم داشت. اما اکنون، دونده ماراتن بود، در شغل خود موفق و در حال ادامه تحصیل بود. متخصصین مغز و اعصاب این آزمایشگاه، متوجه تغییرات اساسی در الگوی ساختاری مغز او شدند.

بازاریابان شرکت پروکتر اند گمبل (P&G) که در فروش محصول خوشبو کننده محیط با نام فِبریز با شکست مواجه شده بودند، با بررسی ویدئوهای مشتریانی که از این محصول استفاده می‌کردند، ناگهان به الگوی پنهانی رسیدند و با تغییر اندکی در تبلیغات خود، به فروش بیش از یک میلیارد دلار در سال دست یافتند.

یک مربی فوتبال آمریکایی، بعد از شکست‌های زیادی در دوران مربیگری خود، توانست با یک تیم بسیار ضعیف و با تغییر در الگوهای رفتاری بازیکنانش، موفقیت‌های چشم گیری بدست آورد.

فردی با سابقه فعالیت در تحقیقات دولتی و بهداشت عمومی، مدیرعامل شرکتی درگیر بحران می شود. او بدون هیچ صحبتی در مورد فروش و سود، هدف خود را «ایمنی کارگران» قرار می دهد. این شرکت در حالی که همه در حال فروش سهام آن هستند، به بهترین شرکت داو جونز تبدیل می شود.

یک کشیش جوان و جویای نام، وارد شهری می شود که مردم توجه چندانی به کلیسا ندارند. او با توجه به رفتار مردم آن شهر و عادات آنها، و با کمک همان مردم موفق به ساخت بزرگترین کلیسای کشورش می شود.

 

این افراد چه چیز مشترکی دارند؟ آنها با تمرکز بر روی الگوهایی که جنبه‌های مختلف زندگی و رفتار ما را شکل می‌دهند – یعنی عادت‌هایمان – موفقیت‌های چشم گیری کسب می‌کنند.

 

بازاریابی عادت ها (عادت های سازمانی)

عادت‌ها فقط برای افراد تعریف نمی‌شوند. سازمان‌ها هم عادت‌هایی دارند. چالرز داهیگ می‌گوید تحقیقاتی وجود دارد که نشان می‌دهد عادت‌های سازمانی در بین کارکنان شکل می‌گیرد. خود سازمان‌ها نیز سعی دارند تا با استفاده از سرنخ‌ها و پاداش‌های چرخه عادت مشتریان، آنها را متمایل به انجام کاری کنند (خرید محصول یا خدمت خاصی/ تکرار خرید/ افزایش حجم خرید و …).

داهیگ می‌گوید: «سازمان‌ها خیلی خوب می‌دانند که مشتریان چه عادت‌هایی دارند، حتی بهتر از خودشان!». او در این مورد داستان محصول فِبریز شرکت پی اند جی را مثال می‌زند.

همچنین شرکت‌ها می‌توانند نحوه تغییر عادت‌های مشتریان را کشف نموده و سعی کنند آنها را به نفع خودشان تغییر دهند. برای مثال فروشگاه‌های زنجیره‌ای تارگت، سعی دارند تا با شناسایی زنان باردار، تمام خریدهای بعدی آنها را به سمت خود بکشانند. تارگت به خوبی می‌داند که یک تغییر در زندگی، می‌تواند باعث تغییر در رفتار خرید افراد شود. بر اساس تحقیقات، بچه‌دار شدن و ازدواج جزو موثرترین موارد در تغییر رفتار خرید افراد هستند. چراکه تمام سرنخ‌های قبلی ما در مورد خرید از بین رفته‌اند و وقت شکل‌گیری عادت‌های جدید فرا رسیده است. تارگت با زیر نظر گرفتن خرید‌های فعلی زنان، اقدام به پیش‌بینی زمان بارداری آنها می‌کند! و بعد از شناسایی، با ارسال کوپن‌های تخفیف برایشان، آنها را به سمت خود (و شکل دادن عادت خرید از تارگت) می‌کشاند.


افتخارات کتاب قدرت عادت

– بیش از 100 هفته در لیست پرفروش ترین کتابهای لیست نیویورک تایمز

– انتخاب کتاب به عنوان موثرترین کتابها برای مدیران توسط دانشگاه هاروارد

جزو پرفروش ترین و محبوب ترین کتابهای سایت آمازون


محصولات مرتبط

قطع / نوع جلد
رقعی / شومیز
تعداد صفحات
295
مناسب برای
تمامی سنین / بزرگسالان
کیفیت
عالی
ناشر
آتیسا

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...
اشتراک‌گذاری
این کالا را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!