کتاب سیزده دلیل برای اینکه... | جی اشر | ترجمه مرجان ایزدی | نشر آتیسا

نخستین اثر در مورد دوستی ، تمایلات جنسی و صداقت

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • قطع / نوع جلد: رقعی / شومیز
  • تعداد صفحات: 214
  • نوع کاغذ: بالک
  • ناشر: آتیسا
  • مناسب برای: بزرگسال
  • کیفیت محصول | Grade level: +A
تعداد
نوع
فروشنده فروشنده: دیجی کتاب
آماده ارسال
ناموجود
228,000
57%
99,500 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...
فقط {{model.stock}} عدد مانده است.

معرفی کتاب سیزده دلیل برای اینکه...این کتاب در زمره‌ی پرفروش‌ترین‌ کتاب‌های نیویورک تایمز قرار دارد و توانسته 8جایزه بین المللی دریافت کند، کتاب به ماجرای خودکشی دختری به نام هانا بیکر می‌پردازد. او دلایل خودکشی خود را بر تعدادی نوار صوتی ضبط می‌کند و این نوارها پس از مرگ وی به دست تعدادی از همکلاسی‌هایش می‌رسد. جی اشر (Jay Asher) نویسنده‌ی این کتاب پس از اینکه شاهد خودکشی ناموفق یکی از دوستانش بود تصمیم به نوشتن این کتاب گرفت. آزار و اذیت دانش‌آموزان مشکل بزرگی در سراسر دنیا محسوب می‌شود اما در برخی از کشورها همچون آمریکا این معضل ابعاد گسترده‌تر و گاه خشونت‌آمیزتری به خود می‌گیرد. آزار و اذیت در مدارس در سنین حساسی همچون نوجوانی می‌تواند آثار مخربی بر فرد داشته باشد تا جایی که وی اقدام به خودکشی کند و رمان پیش رو نیز با محوریت چنین موضوعی نوشته شده است. جی اشر در قالب این داستان تلاش می‌کند تا تأثیری که اشخاص بر زندگی یکدیگر دارند را توضیح دهد و روایت هانا بیکر به حدی تأمل برانگیز است که در انتهای رمان، خود را بیشتر از گذشته در برابر دیگران مسئول خواهید دانست.

محصولات مرتبط

معرفی کتاب سیزده دلیل برای اینکه

کتاب سیزده دلیل برای اینکه اثری از نویسنده اهل ایالات متحده آمریکا ، جی اشر است . این کتاب در سال ۲۰۰۷ منتشر شد و در فهرست کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز در ژوئیه ۲۰۱۱ به رتبه یک رسید .

مجموعه تلویزیونی ۱۳ دلیل برای اینکه از نت‌فلیکس از روی این کتاب ساخته شده‌است. داستان «سیزده دلیل برای اینکه» دربارهٔ خودکشی یک دختر بنام هانا بیکر در دبیرستان و دلایل آن است .

کتاب از جانب بسیاری از نویسنده ها مورد تحسین قرار گرفته است ؛ البته بسیاری هم هستند که بر این کتاب انتقاد هایی وارد میکنند .

شرمن الکسی نویسنده کتاب خاطرات کاملا واقعی یک سرخ پوست پاره وقت درباره کتاب میگوید :

کتاب سیزده دلیل برای اینکه نوعی راز است . هنگام مطالعه اش ، چند ده بار کتاب را بستم ، چون جمله ، تصویر ، مکالمه ، یا عبارت خیلی زیبا و در عین حال دردناکی خوانده بودم . ترس و کنجکاوی باعث میشد دوباره لای کتاب را باز کنم . می دانم که در سال های آتی باز هم سراغ این کتاب خواهم رفت .

در بخشی از این کتاب میخوانیم:

بسته‌ای مثل جعبه‌‌ی کفش کجکی جلوی در گذاشته شده بود. در خونه‌‌مون سوراخی داره که نامه‌ها رو توش می‌ندازن، ولی هر چیزی پهن‌تر از قالب صابون بیرون گذاشته می‌شه. یادداشتی هول‌هولکی رو کاغذ بسته، گیرنده رو کلی جنسن نوشته بود، برش داشتم و رفتم تو.

بسته رو بردم آشپزخونه و گذاشتم رو میز. کشوی خرت‌وپرت‌‌ها رو باز کردم و قیچی رو بیرون آوردم. بعد تیغه‌ی قیچی رو کشیدم رو بسته و درش رو باز کردم. از این پاکت‎های حباب‎دار بود و توش هفت‎تا نوار کاست بود.

رو هر نوار عددی به رنگ آبی تیره، احتمالاً با لاک، گوشه‌ی بالا سمت راست نوشته شده. هر طرف نوار یه شماره داره. یک و دو رو نوار اول، سه و چهار رو نوار دوم، پنج و شش رو بعدی و به همین ترتیب. شماره‎ی سیزده رو آخرین نواره و پشتش خالی.

کی جعبه‌ی کفش پر از نوار واسه آدم می‌فرسته؟ مگه هنوز هم نوار کاست گوش می‌کنن؟ گوش کنم؟

کتاب دارای نثر اونقدر قوی نیست اما طرز بیان احساسات ، حرکات و اتفاقات و صحبت های اون میتونه این کتاب رو به یک اثر مناسب و تاثیرگذار تبدیل کنه .

کتاب سیزده دلیل برای اینکه

کتاب درباره خودکشی دختر دبیرستانی به نام هانا بیکر و اتفاقات بعد از اون هستش . داستان از اونجا شروع میشه که کلی جنسن همکلاسی هانا یک روز هنگام برگشت از دبیرستان مقابل در خونشون یک جعبه کفش به همراه نوار کاست پیدا میکنه . وقتی که شروع میکنه به گوش دادن با صدای هانا مواجه میشه . هانا قبل از مرگش 13 دلیل خودکشی خودش رو توی 13 نوار توضیح میده و اونها رو آماده میکنه تا بعد از مرگش به دست دویستانش که مسبب تصمیمش بودن برسه .

همونطور که اشاره شد داستان حول خاطراتی از هانا میگذره که دلیل مرگش بودن . شاید در نگاه اول به موضوع خیلی ها این کتاب و موضوع رو مورد انتقاد شدید قرار بدن اما بهترین راه برای فهمیدن موضوع خوندن کتابه .

این کتاب شکست ها و رفتار هایی که ممکنه هممون تجربه کرده باشیم رو نشون میده . بهمون میگه که گاهی حرف ها ، حرکات یا خیلی چیز ها میتونه باعث آزار و اذیت یک فرد بشه و تاثیرات شدیدی روی روح و روان فرد بزاره .

البته که تنها راه مواجهه با این مشکلات خودکشی نیست . با خوندن این کتاب میتونیم به درک درستی از احساسات و عواطف خودمون ویا دیگران برسیم .

نظرات در مورد کتاب به دو دسته تقسیم میشه . عده ای بر این باورند که کار هانا کار کاملا درستی بوده اما عده ای مخالف این موضوع اند به عقیده این دسته هانا فردی خودخواه بوده که ازخودکشی به عنوان وسیله ای برای انتقام از دیگران استفاده کرده . همونطور که در طی کتاب میبینیم خودکشی هانا و نوارها چقدر باعث تغییرات روحی دانش آموزان دبیرستان میشه . میشه گفت هانا فردی به شدت حساس و شکنندس چون بسیاری از اون دلیل ها رو اکثر ما در زندگی تجربه کردیم اما چنین تصمیمی نگرفتیم .

نمیشه به طور قطع گفت نظر کدوم دسته درسته ؛ بهترین مرجع میتونه نقطه نظر خودمون در مورد کتاب باشه

رده سنی این کتاب نوجوان هستش اما محتوای اون ممکنه به نظر بعضی ها مناسب این رده سنی نباشه و موجب اقدامات این شکلی بشه اما نکته اصلی اینه که با خوندن کتاب نه تنها ما تصمیم به این کار نمی گیریم بلکه میفهمیم که چطور با اون مشکلاتمون غلبه کنیم و به تاثیر روانی این عمل به روی اطرافیانمون پی ببریم .

قطع / نوع جلد
رقعی / شومیز
تعداد صفحات
214
نوع کاغذ
بالک
ناشر
آتیسا
مناسب برای
بزرگسال
کیفیت محصول | Grade level
+A

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...
اشتراک‌گذاری
این کالا را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!