کتاب گزارش به خاک هویزه (خاطرات سردار یونس شریفی)

نویسنده: سیدقاسم یاحسینی , ناشر: انتشارات سوره مهر

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • قطع / نوع جلد: رقعی/شومیز
  • تعداد صفحات: 312
  • ناشر | Publisher, Brand: سوره مهر
  • شابک 13 رقمی | ISBN-13: 978-600-9165-35-3
  • مناسب برای گروه سنی | Reading age: تمامی سنین
  • موضوع: دفاع مقدس
تعداد
نوع
فروشنده فروشنده: دیجی کتاب

600-9165-35-3
ناموجود
  • {{value}}
کمی صبر کنید...
فقط {{model.stock}} عدد مانده است.

گزارش به خاک هویزه : کتاب گزارش به خاک هویزه نوشته سید قاسم حسینی است. کتاب گزارش به خاک هویزه، خاطرات سردار یونس شریفی است که انتشارات سوره مهر برای علاقه‌مندان به تاریخ دفاع مقدس منتشر کرده است.

این کتاب به بررسی خاطرات دوره‌ای از جنگ می‌پردازد که تاکنون کمتر کسی به آن اشاره کرده است و از این رو می‌تواند منبعی معتبر برای کشف زوایای پنهان جنگ تحمیلی علیه ایران باشد. سیدقاسم یاحسینی، که عمده فعالیت او تاریخ‌نگاری مبارزات مردم ایران، به خصوص در دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس است، در این کتاب، داستان مردان و زنانی را به تصویر می‌کشد که با دست‌های خالی از مرزهای ایران حفاظت کردند و از آنجا که «هویزه» یکی از اولین مناطقی است که مورد هجوم نیروهای عراقی قرار گرفت این کتاب سعی دارد از چگونگی شروع جنگ در هویزه و نقش مردم این منطقه در دفاع از مرزهای کشور اسلامی سخن بگوید. این اثر همچنین از زبان گروهی از هم‌میهنان عرب‌زبان این مرزوبوم سخن می‌گوید؛ مردمانی که برای حراست از مرزهای این کشور از جان خود گذشتند و در دام خدعه دشمن برای تجزیه کشور نیفتادند. در بخش‌های آغازین کتاب، دوران کودکی و جوانی سردار شریفی و همچنین تحولات منطقه در زمان وقوع انقلاب اسلامی ذکر شده است. ذکر دقیق جزئیات مربوط به چگونگی وقوع جنگ، ‌به‌خوبی فضای حاکم بر هویزه و سوسنگرد را نمایش داده و گویی خواننده، ‌همچون اهالی منطقه، ناگهان خود را در میدان خونین نبرد می‌بیند. صحنه‌های نبرد به سرعت از مقابل دیدگان خواننده می‌گذرد و او را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ ‌صحنه‌هایی مانند کشتار وحشیانه روستائیان توسط تانک‌های عراقی و جنگ و گریز سربازان سپاه با دشمن تا بیخ دندان مسلح. سردار شریفی که در روزهای دفاع مقدس در کنار مردان بزرگی همچون شهید حسین علم‌الهدی جنگید، امروز با نقل خاطرات آن مردان بزرگ، در پی انتقال این میراث ارزشمند به نسل‌های بعد از خود است. او که همچون سایر جوانان منطقه هویزه و سوسنگرد به جنگ با دشمن شتافته بود، پس از شش ماه به دلیل انفجار مین، ‌پای خود را از دست می‌دهد اما پس از آزادی هویزه، در پی یافتن همرزم و الگوی خود، علم‌الهدی، ‌بار دیگر به صحنه نبرد بازمی‌گردد و پیکر قهرمان خود را از زیر خاک بیرون می‌کشد.

درباره کتاب گزارش به خاک هویزه

در بخش‌های اول کتاب، دوران کودکی و جوانی سردار شریف یونس شریفی را می‌خوانید، همچنین در جریان تحولات منطقه در زمان وقوع انقلاب اسلامی قرار می‌گیرید. ذکر دقیق جزئیات مربوط به چگونگی شروع جنگ، ‌به‌خوبی فضای حاکم بر هویزه و سوسنگرد را روایت کرده است و گویی خواننده، ‌همچون اهالی منطقه، ناگهان خود را در میدان خونین نبرد می‌بیند.

 صحنه‌های جنگ به وضوح برای خواننده روایت می‌شود و او را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ ‌صحنه‌هایی مانند کشتار وحشیانه روستائیان توسط تانک‌های عراقی و جنگ و گریز سربازان سپاه با دشمن بی‌رحم و مسلح. سردار شریفی که در روزهای دفاع مقدس در کنار مردان بزرگی همچون شهید حسین علم‌الهدی جنگید، امروز با نقل خاطرات آن مردان بزرگ، در پی انتقال این میراث ارزشمند به نسل‌های بعد از خود است. 

این کتاب بر اساس خاطرات سردار یونس شریفی نوشته شده است. این کتاب به بررسی خاطرات دوره‌ای از جنگ می‌پردازد که تاکنون کمتر کسی به آن اشاره کرده است.

محصولات مرتبط

قطع / نوع جلد
رقعی/شومیز
تعداد صفحات
312
ناشر | Publisher, Brand
سوره مهر
شابک 13 رقمی | ISBN-13
978-600-9165-35-3
مناسب برای گروه سنی | Reading age
تمامی سنین
موضوع
دفاع مقدس

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...
اشتراک‌گذاری
این کالا را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!