آنشرلی در رویایی سبز ( آنه از گرین گیبلز)

نوشته لوسی ماد مونتگمری مترجم: فریبا شیخ الاسلامی

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • قطع / نوع جلد: رقعی / شومیز
  • تعداد صفحات: 300
  • مناسب برای: تمامی سنین
  • کیفیت محصول: عالی
  • ناشر: نگاه آشنا
تعداد
نوع
فروشنده فروشنده: دیجی کتاب
آماده ارسال
ناموجود
140,000
51%
69,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...
فقط {{model.stock}} عدد مانده است.

کتاب آنشرلی در رویایی سبز  زیباترین اثر خانم لوسی ماد مونتگمری می باشد که زیر مجموعه داستانهای آنشرلی قرار می گیرد که  از پرفروشترین کتاب های نیویورک تایمز نیز می باشد.آن‌شرلی دخترکی کک‌مکی است که موهای سرخی دارد و در یتیمخانه بزرگ شده است. او باهوش است، قوه‌ی تخیل بی حدومرزی دارد و با امید و پشتکار و مهربانی‌های ساده‌اش ، سعی می‌کند زندگی جدیدی را آغاز کند. هر چند برای ورود به این دنیای تازه باید سختی‌های بسیاری را پشت سر بگذارد، ولی آینده در نظرش آن‌قدر زیبا و امید بخش است که برای رسیدن به آن ، با هر مشکلی کنار می‌آید و با هر شرایطی سازگار می‌شود.

معرفی کتاب آنشرلی در رویایی سبز ( آنه از گرین گیبلز)

شاهکار لوسی مود مونتگومری

این اثر ادبی که در ایران با نام «رؤیای سبز» ترجمه شده است، اثر خانم «لوسی مود مونتگومری» (Lucy Maud Montgomery) جزء کتاب هایی است که در سال های اخیر از سوی انتشارات معتبر و شرکت های فیلم سازی معروف جهان منتشر شده است.

داستان، درباره ی دختری است ورّاج، بااستعداد و زرنگ و البته کمی هم سر به هوا که در یک پرورشگاه زندگی می کند و شانس آن را داشته که بتواند چند بار به عنوان فرزندخواندگی کلفتی بکند تا آن که زندگی اش دچار دگرگونی می شود. ماریلا و ماتیو کاتبرت خواهر و برادر سال مندی هستند که با هم در جزیره ی پرنس ادوارد زندگی می کنند و تصمیم می گیرند پسر یتیمی را از پرورشگاه برای کمک در مزرعه ی شان قبول کنند. پس از یک سری اتفاقات، دختری به نام آنشرلی را می پذیرند. آنی آن هم با یک اشتباه که برای ادامه ی زندگی او را به جای پسر نزد خانواده ای می فرستند و البته علی رغم تمام مخالفت های اطرافیان، او برنده ی این بازی می شود و آن خانواده او را به جای یک پسر به فرزندی قبول می کنند. آنشرلی سعی می کند با اراده ی قوی و قلبی پرمهر زندگی خود را بسازد تا جایی که او در دبیرستان بهترین شاگرد شناخته می شود و به دانشگاه می رود درحالی که گلیبرت عاشق و دلباخته ی اوست و او می خواهد از سر لجبازی پا روی دل خود بگذارد و...

این داستان پر است از توصیف های طولانی از آدم ها، اشیا و مکان ها. نویسنده بسیار به جزئیات می پردازد. روایت های او شبیه به زندگی خود ماست با حوادثی اتفاقی و بدون نتیجه ی قطعی. داستان از یک سلسله اعمال و وقایع کوچک شکل گرفته که پر از سادگی است. او دردهای واقعی جامعه را در قالب داستان بیان می کند. جامعه ی حاکم بر این داستان جامعه ی قرن بیستم است. فضایی که در آن مردمش درحال تغییر هستند، ولی برای این تغییر به سختی زندگی می کنند.

متن زیبای این مجموعه را می خوانیم:

«آنه! تکرار غریبانه ی روزهایت چگونه گذشت، وقتی روشنی چشم هایت، در پشت پرده های مه آلود اندوه، پنهان بود. با من بگو از لحظه لحظه های مبهم کودکی ات، از تنهایی معصومانه ی دست هایت. آیا می دانی که در هجوم دردها و غم هایت و در گیر و دار ملال آور دوران زندگی ات، حقیقت زلالی دریاچه ی نقره ای نهفته بود؟ آنه! اکنون آمده ام تا دست هایت را به پنجه ی طلایی خورشید دوستی بسپاری، در آبی بی کران مهربانی ها به پرواز درآیی، و اینک آنه! شکفتن و سبز شدن در انتظار توست، در انتظار توست.»

«لوسی مود مونتگومری» در 30 نوامبر 1874 در کلیفتون (نیولاندن فعلی) در جزیره ی پرنس ادوارد به دنیا آمد. وقتی که 21 ماهه بود مادرش «کلارا وولنر مک نیل مونتگومری» را از دست داد. پس از ازدواج مجدد پدرش «هیو جان مونتگومری» که تاجری ورشکسته بود، لوسی به نزد مادربزرگ و پدربزرگش در مزارع سرسبز جزیره رفت. مونتگومری کودکی گوشه گیر و رویایی بود و همین خصوصیت موجب موفقیت او در کار نویسندگی شد. یک سال به دانشگاه وال هودی رفت و هنوز نوجوان بود که به جزیره ی پرنس ادوارد برگشت و در بیدفورد مشغول تدریس شد. در همین زمان به جوانی علاقه مند شد؛ درست مثل علاقه ی آنه به گیلبرت؛ اما از ازدواج با او سر باز زد، زیرا معتقد بود در مقام زنی که حرفه ی خاصی دارد مشکل می تواند با کسی که از نظر فکری پایین تر است ازدواج کند. با این حال سال ها بعد زمانی که این پسر جوان در زمستانی سخت بر اثر ابتلا به بیماری سینه پهلو درگذشت لوسی به شدت به هم ریخت (در داستان هم گیلبرت به سختی مریض می شود، ولی وقتی آنه به دیدنش می رود خوب می شود).

در سال 1898 «لوسی» به «کاوندیش» بازگشت تا با مادربزرگش که حالا بیوه شده بود زندگی کند. مدت کوتاهی در سال های 1901 و 1902 وی در «هالیفاکس» برای روزنامه های «کرانیکل» و «اکو» کار می کرد. «لوسی مود» بر آن شده بود که اولین کتابش را در این مدت در جزیره ی پرنس ادوارد بنویسد. در سال 1908 اولین کتابش «آنه از گرین گیبلز» را نوشت. سه سال بعد بلافاصله پس از مرگ مادربزرگش در 11 جولای 1911 با «ایوان مک دانلد» که کشیش بود و اختلاف سنی زیادی با او داشت ازدواج کرد. همسرش بسیار افسرده بود. لوسی همیشه مجبور بود در میان مردم و دوستان وانمود کند که سرزنده و شاداب است و همین موضوع باعث شده بود که از زندگی ناامید شود. همین موضوع در دست نوشته ها و یادداشت های خصوصی او کاملاً منعکس شده است. در همان دوران جوانی، یکی از نویسنده های ثابت و پرکار نشریات زنان بود. اغلب داستان های ملودرام می نوشت. در 1908 با خط بدی در نوشته های خصوصی اش نوشت: «خواهر و برادر پیری تصمیم می گیرند سرپرستی پسربچه ی یتیمی را قبول کنند، اما به اشتباه یک دختر نزد آن ها فرستاده می شود...»

«مونتگومری» 11 کتاب دیگرش را در خانه ی کشیشی «لیسک دیل» نوشت. این ساختمان را بعدها عبادت کنندگان خریدند و هم اکنون تبدیل به «موزه ی لیسک دیل لوسی مود مونتگومری» شده است. در حالی که انجمن «ال.ام.مونتگومری» در دانشگاه جزیره ی پرنس ادوارد بیش ترین تحقیقات و کنفرانس های مبنی بر کارهای او را هماهنگ می کند.

از آثار این بانوی نویسنده می توان به رمان های «آنه از گرین گیبلز»، «آنه از آوونلی»، «کیلمنی از باغ گل»، «دختر قصه گو» (همون سارا استنلی)، «مسیر طلایی» (دنباله ی داستان دختر قصه گو)، «آنه از جزیره»، «خانه ی رویاهای آنه»، «دره ی رنگین کمان»، «ریلا از اینگلساید»، «امیلی از نیومون»، «پیش رفت امیلی»، «قلعه ی آبی» و... و مجموعه داستان های کوتاهی مانند «وقایع نامه ی آوونلی»، «در مسیر گذشته»، «در امتداد ساحل»، «در عرض فرسنگ ها» و غیره اشاره کرد.

مونتگومری، نویسنده ی محبوب کانادایی، پرفروش ترین رمانش به بیش از 50 میلیون نسخه از آن منتشر شده است و به 36 زبان زنده ی دنیا ترجمه شده است. همچنین شرکت های معتبر فیلم سازی جهان از آن فیلم های متعددی در قالب سریال تلویزیونی، سینمایی و کارتون انیمیشن با نام های مختلف با ایفای نقش هنرمندان و کارگردانان بنام و مشهور جهان به تصویر کشیده شده اند. مانند 1919 (ویلیام تیلور نزموند/ آمریکا)، 1934 (جورج نیکلاس جونیور/ آمریکا)، 1956 (دونالد هاررون/ کانادا)، 1987 (کوین سالیوان/ آمریکا)، 2000 (استفان اسکاین/ آمریکا) و 2008 (کوین سالیوان/ کانادا).

مونتگومری بیش از بیست کتاب و صدها داستان کوتاه به یادگار گذاشت. وی تنها اثرش «آنه از گرین گیبلز» (رویای سبز) بر محبوبیت او در جهان افزود. او منتقدان جدی ای داشت تا جایی که به عنوان نویسنده ی کتاب های کودکان برکنار شد. با این حال در سال های آخر عمرش، بخشی از جست وجوی خود را برای هویت انسانی اش به عنوان یک زن و یک نویسنده پرداخت؛ ولی با وجود گذشت چند دهه از فوت این نویسنده ی کانادایی، همچنان به عنوان یک نویسنده ی زن در جامعه ی ادبی کانادا و جهان محبوب است.

«لوسی مود مونتگومری» در 24 آوریل سال 1942 در «تورنتو» چشم از جهان فروبست و در گورستان «کاوندیش» در جزیره ی «پرنس ادوارد» به خاک سپرده شد

محصولات مرتبط

بیوگرافی لوسی ماد مونتگمری نویسنده کتاب های آنشرلی

 لوسی ماد مونتگمری در سال 1874 در جزیره پرنس ادوارد به دنیا آمد. او در ۲۱ ماهگی مادرش را در اثر بیماری سل از دست داد. پدرش که گرفتار حزن و اندوه مرگ همسر شده بود، حضانت او را به پدربزرگ و مادربزرگ مادری‌ اش سپرد و در7 سالگی او را ترک کرد. پدربزرگ و مادربزرگ لوسی رفتار سختگیرانه‌ ای با او داشتند. لوسی علی‌ رغم داشتن خویشاوندانی در آنجا، بسیاری از دوران کودکی‌ اش را در تنهایی گذراند و همین تنهایی به خلق دوستان و دنیاهای خیالی و ذهنی او و در نهایت تقویت قوه تخیلش کمک کرد. 

پس از پایان تحصیلات پیش‌ دانشگاهی توانست در رشته ی دبیری مدرک کارشناسی خود را دریافت کند. او دو سال تحصیل را در یک سال به اتمام رساند و سپس در رشته ی ادبیات مشغول به تحصیل شد. پس از اتمام تحصیل، مونتگمری در مدارس مختلف جزیره به‌ عنوان مدرس مشغول به کار شد. دراوایل سال ۱۸۹۷ داستان‌ های کوتاه خود را در مجله‌ها و روزنامه‌ها چاپ کرد. او بسیار پرکار بود و از ۱۸۹۷ تا ۱۹۰۷ بیش از ۱۰۰ داستان منتشر کرد.

مونتگمری بیشتر به خاطر مجموعه رمان‌های آن شرلی شناخته می شود.

او در سال 1911 با کشیش کلیسای پرزبیتری ازدواج کرد، او به‌خاطر وظایف مادری و تلاش برای کنار آمدن با زندگی کلیسایی، چند بار دچار افسردگی شد. شوهر وی از بیماری روانی رنج می‌ برد و ممکن است مونتگومری هنگام استفاده از قرص‌ های ضد افسردگی بیش از حد مصرف کرده باشد.در نهایت در سال 1942 بر اثر ایست قلبی درگذشت.


قطع / نوع جلد
رقعی / شومیز
تعداد صفحات
300
مناسب برای
تمامی سنین
کیفیت محصول
عالی
ناشر
نگاه آشنا

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...
اشتراک‌گذاری
این کالا را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!