کتاب دختر پرتقالی | یوستین گوردر

ترجمه مهرنوش پارسا | انتشارات زریاب

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • قطع / نوع جلد: رقعی / شومیز
  • تعداد صفحات: 190
  • ناشر: زریاب
  • شابک 13 رقمی | ISBN-13: 964-6569-656-6
  • نوع کاغذ / نوع صحافی: تحریر سفید / چسب سرد
  • مناسب برای: نوجوانان و بزرگسالان
  • موضوع و دسته بندی: داستان های فانتزی - عاشقانه - فلسفی
  • کیفیت محصول | Grade level: A
تعداد
نوع
فروشنده فروشنده: دیجی کتاب
آماده ارسال
ناموجود
120,000
30%
84,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...
فقط {{model.stock}} عدد مانده است.

معرفی کتاب دختر پرتقالی نوشته یوستین گردر , رمان دختر پرتقالی داستان نوجوانی است به نام جورج که پدر او سال‌ها پیش در زمان کودکی جورج مرده است.  جورج  نامه‌ای دریافت می‌کند که آن را پدرش هنگامی که بیمار بوده برای جورج  نوشته است. این پدر و پسر در دو زمان مختلف با هم ارتباط برقرار می‌کنند و  در قالب داستان دختر پرتقالی گفتگویی بین آن‌ها شکل  می‌گیرد و داستان اینگونه آغاز می‌شود:« پدرم یازده سال پیش از دنیا رفت.  در آن زمان من چهار سال بیش‌تر نداشتم و در خواب هم نمی‌دیدم که روزی  بتوانم دوباره با او ارتباط برقرار کنم. اما حالا قرار است هر دو با هم  کتابی بنویسیم. این‌ها اولین سطرهای این کتابند که من به تنهایی به روی  کاغذ می‌آورم اما به زودی پدرم نیز مرا همراهی می‌کند. زیرا او حرف‌های  بیش‌تری برای گفتن دارد.» این  پدر و پسر درباره‌ی عشق، زندگی و تنفر برای هم می‌نویسند و جورج نگرش  جدیدی نسبت به زندگی پیدا می‌کند. در این داستان پدر جورج از عشق خود به  دختری می‌گوید که برای بار اول او را در مترو ملاقات می‌کند. این دختر با  خود تعداد زیادی پرتقال دارد و توجه پدر جورج را به خود جلب می‌کند.

محصولات مرتبط

دختر پرتقالی کتاب دیگری از یوستین گردر است که در قالب رمان عاشقانه در دنیای فلسفه غرق می‌شوید.

یوستین گردر همواره در آثارش با زبانی ساده و سفر در زمان  توجه علاقه‌مندان به فلسفه را جلب کرده است. او شما را از رمز و راز این  دنیای سحرآمیز و پر از سوال و پیچیدگی مطلع می‌کند.

یوستین گردر نویسنده‌ای است که به خاطر نثر روانش و نحوه‌ی روایتش بسیار شهرت دارد. گردر  را استاد ساده‌نویسی می‌نامند، او در قالب یک داستان از زبان کودکان یا  نوجوانان به دنیای بزرگان می‌پردازد. او از شور و شوق کودکی می‌گوید که در  بزرگسالی کمرنگ می‌شود. او داستان را رمز آلود و معماگونه پیش می‎برد و به  موضوعاتی بدیهی و تکراری از جمله پیدایش انسان و معنای زندگی پاسخ فلسفی و  جذاب می‌دهد.

 

او شخصیت‌های اغراق آمیز و به دور  از واقعیت می‌سازد و در دنیایی که گاهی طنز است به سوال‌های کاملا واقعی  پاسخ می‌دهد. مخاطب کتاب‌های او علاقه‌مندان به دنیای ادبیات و فلسفه  هستند، زیرا او در داستانی ادبی به سوال‌های فلسفی جواب می‌دهد. یوستین گردر تا به الان کتاب‌های زیادی منتشر کرده است و جوایز و افتخارات‌های زیادی نیز از آن خود کرده است. اکثر کتاب‌های یوستین گردر در ایران هم مورد توجه کتاب‌خوان‌ها است و از فروش بالایی نیز برخوردار است.


برشی از کتاب دختر پرتقالی

«درست نمی‌دانستم که باید این  داستان را باور کنم یا نه. هیچ‌گاه کسی نمی‌تواند یقین داشته باشد که پدر،  مادر یا مادربزرگش حقیقت را گفته باشند به خصوص وقتی که موضوع حساسی هم در  میان باشد. اما نمی‌دانم چرا کسی یازده سال پیش فکرش را به کار نینداخت که  کامپیوتر پدرم را روشن کند که نامه‌ها را با آن نوشته بود. این موضوع برای  من معمای بزرگی است. البته شاید هم آن‌ها سعی کرده باشند که این کار را  بکنند اما قوه‌ی تخیلشان چندان قوی نبوده که بتوانند رمز آن را در بیاورند  در حالی که کامپیوتر ها در ان زمان پیچیده نبوده و رمز آن‌ها حداکثر هشت  حرف داشته است. واقعا باورنکردنی است. بعد هم کامپیوتر پدر را در اتاق زیر  شیروانی گذاشته بودند. موضوع کامپیوتر پدر را بعدها به طور دقیق‌تری شرح  می‌دهم. اما حالا دیگر پدرم باید صحبت کند و من هم در لابه‌لای حرف‌های او  نقد و تفسیر خودم را خواهم داشت و در پایان هم شرحی بر آن خواهم نوشت و  باید این‌طور باشد زیرا پدرم در نامه‌ی مفصل و طولانیش سوال‌های پرمعنی و  مشکلی کرده و جواب‌های من برای او اهمیت زیادی دارد. با یک شیشه کوکاکولا و  کاغذهایم به اتاقم رفتم و در را به روی خودم قفل کردم؛ کاری که هرگز نکرده  بودم...حالا سعی می‌کنم دوباره چند میلیارد سال به عقب برگردم زیرا باید  تصمیم بگیرم که در چند میلیارد سال دیگر در کره‌ی زمین زندگی بکنم یا نکنم.  حالا دیگر می‌دانم که این داستان چه گونه شروع شده و من چه کسی را دوست  خواهم داشت.»

قطع / نوع جلد
رقعی / شومیز
تعداد صفحات
190
ناشر
زریاب
شابک 13 رقمی | ISBN-13
964-6569-656-6
نوع کاغذ / نوع صحافی
تحریر سفید / چسب سرد
مناسب برای
نوجوانان و بزرگسالان
موضوع و دسته بندی
داستان های فانتزی - عاشقانه - فلسفی
کیفیت محصول | Grade level
A

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...
اشتراک‌گذاری
این کالا را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!