کتاب خانوم , مسعود بهنود (کاملترین متن)

نویسنده مسعود بهنود، انتشارات علم

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • قطع: رقعی
  • نوع جلد: سخت ( گالینگور )
  • تعداد صفحات: 650
  • نوع کاغذ: تحریر سفید
  • ناشر: علم
  • کیفیت محصولات: A+
  • توضیحات اضافه: کاملترین نسخه کتاب خانوم موضوع: رمان، رمان تاریخی، ادبیات داستانی، تاریخ ای...
تعداد
نوع
فروشنده فروشنده: دیجی کتاب
آماده ارسال
ناموجود
585,000
28%
425,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...
فقط {{model.stock}} عدد مانده است.

معرفی رمان خانوم نوشته مسعود بهنود , این کتاب فوق العاده زیبا و معروف در واقع روایت زنی است که خون قاجار در رگ دارد؛ او که نوه ی مظفرالدین شاه و  خواهرزاده ی محمدعلی شاه قاجار بود، قصه ای رها شده و خفته در دل گور بود  که به قلم "مسعود بهنود" از نو به زندگی بازگشت. "خانوم" با زنان هم دوره ی  خودش فرق دارد و قدم در دنیایی متفاوت از جهان بسته ی زنان عصر خودش  گذاشته است. پدرش خانی است مستبد و خوش گذران و مادرش زنی ساکت و بی سر و  صدا است که همواره موردظلم همسرش واقع شده است. راهنمای "خانوم" برای ورود  به این دنیای جدید، خاله ی کوچکش نزهت است که خود دختری است آگاه و روشنفکر  و به وسیله ی اوست که "خانوم" با کتاب خوانی، زبان آموزی و هنر آشنا می  شود. این خاله ی باسواد و آگاه، چشم او را به روی مشکلات کشور و محدودیت  هایی که متوجه زنان است، باز می کند اما در بحبوبه ی خلع محمدعلی شاه از  سلطنت و تصمیم او به فرار، "خانوم" را به ولیعهد مملکت، احمد میرزا، نامزد  کرده اند.

محصولات مرتبط

مسعود بهنود 28مرداد ماه سال 1325در تهران به دنیا آمد .

وی کارش را به عنوان روزنامه‌نگار از سال ۱۳۴۲ شروع کرد و آثاری در زمینه سیاست و تاریخ معاصر ایران به رشته تحریردرآورد .

وی از همان کودکی به کار روزنامه نگاری علاقمند می شود تا آنجا که تمایلی به درس و مدرسه از خود نشان نمی دهد تا آنجا که از مدرسه البرز اخراج می شود ، با این که از مدرسه اخراج شده بود به صورت اختیاری در کلاس های درس دانشگاه تهران حضور پیدا می کند و برای اینکه شبیه دانشجویان شود به گفته خود کراوات زده و عینک مادربزرگش را نیز بر چشم می زند تا رنگ و بوی دانشگاه را بگیرد !

به هر حال و با اصرار دوستان و آشنایان دیپلم را می گیرد و در کنکور شرکت می کند، بهنود خود در این زمینه می گوید :«رفتم دانشگاه، دانشکده‌ی ادبیات. در این موقع من یک روزنامه‌نگار جدی شده بودم. در مجله‌ی روشنفکر، معاون سردبیر شده‌ بودم. این موقع واقعا دنبال تحصیلات کلاسیک نبودم. یک ذره هم برایم زشت بود. ۲۳ سالم بود. آدم‌هایی مثل شاملو و آل‌احمد و این‌ها فکر می‌کردند من لیسانسم را گرفته‌ام. بعد نمی‌شد بگویم من تازه کنکور دادم. این قسمت را پنهان می‌کردم. من سه چهار سال بود می‌رفتم دانشگاه تهران. دیگر همه من را می‌شناختند.»

بعد از قیام 15خرداد قم و تبعید امام خمینی حرکتهای پراکنده ای در دانشگاه صورت می گیرد و عده ای از جمله مسعود بهنود دستگیر می شوند ، وی مدعی است در قیام 15خرداد 42نقش داشته و سهم خود را اینگونه به تصویر می کشد «درست بعد از ۱۵ خرداد. ۱۵ خرداد من دبیرستان بودم. جزو اولین گزارش‌هایی که من از شهر نوشتم همین گزارش  ۱۵ خرداد بود برای روزنامه‌ی اطلاعات. درست بعد از ۱۵ خرداد. ۱۵ خرداد من دبیرستان بودم. جزو اولین گزارش‌هایی که من از شهر نوشتم همین گزارش  ۱۵ خرداد بود برای روزنامه‌ی اطلاعات.»

با این که نتوانسته بود تحصیلات دانشگاهی خود را ادامه دهد با استفاده از یک قانون که بعدها به تصویب رسید کار تدریس در دانشگاه تهران را آغاز کرد !


مجموعه آثار مسعود بهنود


 -       از سید ضیاء تا بختیار

-         ۲۷۵ روز بازرگان

-         حروف، دو حرف و حرف دیگر

-          این سه زن، (شرح زندگی «مریم فیروز»، «اشرف پهلوی» و «ایران تیمورتاش»)

-         کش‍ته‌گان بر سر قدرت

-        از دل گریخته‌ها

-         ضد یاد

-        امینه

-        ما می‌مانیم

-        گلوله بد است

-         شاید حرف آخر

-         در بند اما سبز

-        خانوم

-        ضد یادها

-        پس از یازده سپتامبر

-        کوزه بشکسته

قطع
رقعی
نوع جلد
سخت ( گالینگور )
تعداد صفحات
650
نوع کاغذ
تحریر سفید
ناشر
علم
کیفیت محصولات
A+
توضیحات اضافه
کاملترین نسخه کتاب خانوم
موضوع: رمان، رمان تاریخی، ادبیات داستانی، تاریخ ایران

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...
اشتراک‌گذاری
این کالا را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!