کتاب پدرو پارامو | خوان رولفو | ترجمه کیومرث پارسای

انتشارات چلچله

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • قطع / نوع جلد: رقعی / شومیز
  • تعداد صفحات: 176
  • ناشر: نشر چلچله
  • مناسب برای: بزرگسال
  • نوع کاغذ / نوع صحافی: بالک/چسب گرم
  • نوع چاپ: افست
تعداد
نوع
فروشنده فروشنده: دیجی کتاب

ناموجود
  • {{value}}
کمی صبر کنید...
فقط {{model.stock}} عدد مانده است.

معرفی  "کتاب پدرو پارامو"  اثر  "خوآن رولفو"  ترجمه "کیومرث پارسای" ؛ کتاب "پدرو پارامو" شاهکاری فوق العاده از نویسنده و عکاس مکزیکی برنده جایزه ادبیات مکزیک، «خوان رولفو» است. این اثر در فهرست ده رمان برتر قرن بیستم قرار دارد. این کتاب را نشر چلچله با ترجمه استاد چیره دست و توانمند کیومرث پارسای روانه بازار کرده است.«پدرو پارامو» داستانی است درباره تلاش جسمی و روحی یک «کاسیکه» (لقب رئیس قبیله در برخی نواحی امریکای لاتین که پیشینه‌اش به دوران ماقبل کریستف کلمب می‌رسد)، روستایی کم‌حرف و توداری که شخصیت پیچیده و متناقضش در هاله‌ای از ابهام پوشیده شده است. وقایع داستان نیز در جهنمی اساطیری و زمینی می‌گذرد، با ساکنان مرده‌ای که به سبب خطاهای گذشته‌شان پیوسته در تلاطمند.این اثر رمانی کلاسیک و هولناک، به شیوه رئالیسم جادویی است که اسطوره‌ها، عقاید مسیحی، مفهوم مرگ و رابطه پدر و پسر را به چالش می‌کشد و خلاصه‌وار به تاریخ امریکای لاتین و مکزیک نیز می‌پردازد. مضمون این رمان اقتدار مطلق فئودالی پیش از انقلاب مکزیک است.خوان رولو فقط دو کتاب تالیف کرده است "دشت سوزان" نام دیگر کتاب اوست.

محصولات مرتبط

دیباچه کتاب

«اینک که جسم من،

روح را،

به زندان کشیده است،

و هنوز،

قدرتی دارم،

که همه کائنات،

در برابر آن،

سر فرود می آورند،

احساس می کنم،

در حضور تو،

ذره ای بیش نیستم،

و آنگاه که روح،

با محبت مرگ،

از جسم رها می شود

می دانم که

همچنان زنده می مانم

تا در همین جهان

عشق را

به تو اهدا کنم…»

 

فرار از گذشته و حال ، از بین بردن مرز زندگی و مرگ، در این کتاب شما به یک سرگیجه ی سوررئال دچار خواهید شد.

ارواح بر روی زمین قدم می زنند و اجساد در قبرهایشان با هم صحبت می کنند.

 

رمان پدرو پارامو اولین بار در سال 1955 در مکزیک منتشر شد ،این اثر نوعی داستان کلاسیک مدرن است. افتتاح این اثر مختصر اما پیچیده بسیار فریبنده است:

Juan perciado به مادر در حال مرگ خود قول داده است كه وی به كومه خواهد رفت، و از زادگاه او دیدار خواهد كرد تا به جستجوی پدرش پدرو پارامو بپردازد.

سخنان مادرش او را به سوی “نمای زیبای یک دشت سبز” سوق می دهد ، اما در عوض او یک شهر ارواح را پیدا می کند و متوجه می شود که پدرو پارامو در حال حاضر مرده است.

داستان غم انگیز پدرو پارامو و شهری که هر گوشه ای از آن روح پوسیدهٔ او را در خود منعکس میکند.

در این کتاب روانگردان، ساختار کتاب و شخصیت اصلی آن از روایت محو می شوند، هیچ خط داستانی مشخصی وجود ندارد، هیچ تله ای نیست، هیچ روندی برای توسعه ی شخصیت ها وجود ندارد، هیچ اوج و هیچ فرودی وجود ندارد،

پدرو پارامو را باید سرآغازی در ادبیات آمریکای لاتین بدانیم.

بدون پدرو پارامو هرگز تصورِ وجود صد سال تنهایی یا فرزندان نیمه شب امکان پذیر نبود. برداشت ما از رابطهٔ بین کلمه و واقعیت ، به میزان قابل توجهی فقیرتر می شد.

خوان رولفو (1917_1986)نویسنده ، فیلمنامه نویس و عکاس مکزیکی است. او بیشتر با دو اثر ادبی خود مشهور است ،یکی ال لانو آن للاما (1953) ، مجموعه ای از داستان های کوتاه و دیگری رمان پدرو پارامو که در سال 1955 منتشر شد.

قطع / نوع جلد
رقعی / شومیز
تعداد صفحات
176
ناشر
نشر چلچله
مناسب برای
بزرگسال
نوع کاغذ / نوع صحافی
بالک/چسب گرم
نوع چاپ
افست

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...
اشتراک‌گذاری
این کالا را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!