کتاب معماری سرمایه های فکری ؛ بر پايه مديريت دانش,اعتماد,همكاری رقابتی

مؤلفان: فرهنگ مولوی، محمد کارگرشورکی، محمدرضا امامی

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • قطع / نوع جلد: رقعی / شومیز
  • تعداد صفحات: 332
  • ناشر: انسان برتر
  • مناسب برای: تمامی سنین
تعداد
نوع
فروشنده فروشنده: دیجی کتاب

ناموجود
  • {{value}}
کمی صبر کنید...
فقط {{model.stock}} عدد مانده است.

کتاب معماری سرمایه های فکری / بر پايه مديريت دانش-اعتماد-همكاری رقابتی ؛ از منظر اقتصاددانان، انسان با عبور از عصر کشاورزی و صنعت وارد عصر جدیدی شده است که آن را عصر فراصنعتی، فرامدرن، الکترونیک، ارتباطات و اخیراً نیز عصر دانایی و هوشمندی نامیده‌اند. اقتصاد در عصر حاضر را اقتصاد دانش‌محور و یا اقتصاد دانایی‌محور نامیده‌اند. این اقتصاد در مسیر فراگیری است و بر محوریت دانش بنا شده است. کتاب حاضر بر اساس سه دیدگاه اقتصادی، جامعه‌شناسی و مدیریت راهبردی با محوریت دانش، اعتماد و همکاری رقابتی تدوین شده است. مؤلفان معتقدند در صورت به‌کارگیری ترکیبی این عناصر، توسعه اقتصادی و موفقیت‌های مالی در سطح کشور و سازمان‌ها به سرعت افزایش خواهد یافت.

محصولات مرتبط

نیروی سازمانی یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های عصر جدید به شمار ‌می‌آید، به عبارتی بازدهی و بهره‌وری هر سازمان به رفتار سازمانی و عملکرد نیروی انسانی آن سازمان بستگی دارد. دانش در دنیای امروز به عنوان مزیت رقابتی و یکی از اصلی‌ترین عوامل تولید محسوب می‌شود که باید هدایت و مدیریت گردد. همچنین یکی از مهم‌ترین اجزای دارایی‌های نامشهود است که در طی مکانیزم‌ها و فرایندهای سازمانی به کار گرفته شده و بروز نوآوری را در سازمان‌های عصر جدید ممکن می‌سازد.

بر این اساس سنجش و اندازه‌گیری دانش و سایر دارایی‌های نامشهود در فرایندهای سازمانی از اهمیت بسزایی برخوردار است. در حال حاضر در اقتصاد نیز عواملی مانند درآمد، سودآوری و دارایی‌های فیزیکی سازمان، بازتاب تنها قسمتی جزئی از موفقیت سازمان محسوب می‌شود. اندوخته‌ی حقیقی سازمان‌ها در جذب و بهره‌برداری از نیروی انسانی متخصص و برتر، دانش و مهارت‌های این افراد، فرایندهای درونی سازمان و شهرت و خوش‌نامی آنان است.

در فصول مختلف کتاب مدیریت کتاب معماری سرمایه های فکری ؛ بر پايه مديريت دانش,اعتماد,همكاری رقابتی (Intellectual Capital Management)، تلاش شده است که با بازبینی عمیق و همه جانبه‌ی این مفاهیم با هدف دستیابی به زبان مشترک در زمینه مدیریت دانش و سرمایه‌ها‌ی فکری، به بررسی موارد مذکور پرداخته شود و در فصول شش گانه آن، ضمن بیان مفاهیم مرتبط با این موضوع، تحلیلی از دو مدل خارجی و ایرانی نیز ارائه گردیده است.

ابتدا به مفهوم دانش، سرمایه‌های فکری، تشابهات و تمایزات میان رویکردهای مدیریت دانش و سرمایه‌های فکری پرداخته شده است. و جایگاه سرمایه‌های فکری از منظر تأثیر سرمایه‌های فکری بر خلق ارزش در سازمان و شیوه‌های ارزش آفرینی با بهره‌‌گیری از سرمایه‌ها‌ی انسانی در اقتصاد دانش محور مورد بررسی قرار گرفته است. سپس  انواع مدل‌ها و اجزای سرمایه‌های فکری از دیدگاه‌ها‌ی صاحب نظران این رشته و نیز انواع سرمایه انسانی، رابطه‌ای و ساختاری تحلیل می‌شود.

و در انتها شاخص‌های اندازه‌گیری سرمایه‌های فکری به صورت کمی و کیفی مورد بررسی واقع شده است. در فصل پنجم به مقوله گزارش‌دهی و اظهارنامه سرمایه‌ها‌ی فکری پرداخته و به نکات کلیدی جهت تنظیم اظهارنامه اشاره شده و در پایان فصل مورد کاوی، اظهارنامه سرمایه فکری شرکت ماکس تلکام ارائه شده است. در نهایت در فصل ششم نیز به صورت یک تحقیق میدانی، تحت عنوان بررسی اثرات سرمایه‌ها‌ی فکری بر عملکرد سازمانی در شرکت‌های تحت پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (IDRO)، مورد بررسی و با ارائه یک مدل در این رابطه، فصل به پایان می‌رسد.

قطع / نوع جلد
رقعی / شومیز
تعداد صفحات
332
ناشر
انسان برتر
مناسب برای
تمامی سنین

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...
اشتراک‌گذاری
این کالا را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!